Акровірш
Акровірш (грец. ακρος — зовнішній, середній, лат. versus — повтор, поворот) також інколи акростих (грец. ακρος — крайній і грец. ατιχος — віршований рядок) — твір комбінаторної поезії, вірш, в якому перші літери кожного рядка, прочитувані згори вниз, утворюють слово або речення, найчастіше — ім'я того, кому присвячується вірш.
Прочитайте акровірші. Вивчіть один з акровіршів напам'ять( на вибір).
* * *
Хвалить його кожен,
Любить його кожен.
І дня ми прожити
Без нього не можем.
Хвалить його кожен,
Любить його кожен.
І дня ми прожити
Без нього не можем.
* * *
Небо спить, мов зайченя,
І маленьке зірчення
Чорну шибку прочиня.
Небо спить, мов зайченя,
І маленьке зірчення
Чорну шибку прочиня.
* * *
Хата мною багата.
Людям вірний я друг.
І коли вже я в хаті –
Буде й пісня навкруг!
Хата мною багата.
Людям вірний я друг.
І коли вже я в хаті –
Буде й пісня навкруг!
У всіх людей одна святиня:
Куди не глянь, де не спитай, -
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж зелений в чужині рай –
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
Куди не глянь, де не спитай, -
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж зелений в чужині рай –
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
М. Чернявський
* * *
Лиха зима сховається,
А сонечко прогляне,
Сніжок води злякається,
Тихенько тануть стане, -
І здалеку бистренько
Вона до нас прибуде,
Кому-кому любесенько,
А дітям більше буде.
Хто багато читає, той багато знає.
ЛЮДИНА, ЯКА ЗНАЛА, ЩО БУДЕ ЗАВТРА
З А. Костецьким ми разом вчилися в університеті, в одній групі, сиділи на одній лаві. Він був і сильною, і емоційною людиною вже з студентства. Досить активним в своєму бажанні спілкуватися з багатьма людьми. Як поет він дуже цікаво виступав перед юними читачами. Це була така спільна праця, бо діти реагували на всі його жарти і ніколи не відпускали зі сцени. Та він і сам не хотів з неї йти.
Це була людина повна енергії, яка ніколи не боялася ніяких ризиків. І це було важливо, бо формувало його життя. У нього були свої чіткі поетичні уподобання, на чолі яких був В. Хлебніков. У нього і портрет його був, фотопортрет за склом.
Костецький писав і друкувався багато, його дуже добре перекладали. Бо не було в інших такої літератури, що відповідала рівню нового покоління дітей. Всі інші писали так, як писалося, коли вони самі були дітьми, а Костецький писав так, як думала сучасна дитина. І коли б було треба писати для завтрашніх дітей, Костецький би міг це зробити, бо був людиною, яка знала, яким буде завтра.
Життя не завжди було легким, були і труднощі, але він завжди був сильнішим за них. Писав і читав дуже багато. Це теж було його важливою характеристикою - читати все найкраще. Письменницька лавка "Сяйво" надавала можливість мати хороші книжки, а коли не було грошей, можно було віддати книги букіністам. Таке теж було. Він був дуже щедрою людиною в усьому: в житті, в творчості, в друзях.
Час його життя пролетів дуже швидко, але це було насичене життя, його просто неможливо уявити пенсіонером. Йому було б нецікаво їм бути. А він не любив робити те, що було нецікавим. Він добре читав лекції, багато його студентів залишалися потім його друзями, бо всі відчували те справжнє і в чомусь велике, що було в нього.
Георгій ПОЧЕПЦОВ,
член Національної спілки письменників,
доктор філологічних наук, професор
Київ, 9.11.2018 р.
***
Виразно прочитайте вірші, слідкуйте за інтонацією,склади запитання до віршів.
Вірш А. Костецького "Не хочу"
Анатолій Костецький
Не хочу!
Метелика ловити я не хочу:
він — квітка неба,
хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
її додому я не понесу,
бо вдома їй джмеля не погойдати
і не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
я не ображу:
це — страшенний гріх!
Бо в кожній з них
живе тремка живинка,
що світиться довірою до всіх...
він — квітка неба,
хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
щоб радісно було мені й тобі!
І квітку лісову не стану рвати,
її додому я не понесу,
бо вдома їй джмеля не погойдати
і не попити ранками росу!
І ні стеблинку, гілку чи травинку
я не ображу:
це — страшенний гріх!
Бо в кожній з них
живе тремка живинка,
що світиться довірою до всіх...
У ГОСТЯХ
У Віті — день народження.
Ми всі туди запрошені і ввечері, о шостій, прийшли до нього в гості.
Нам одчинила двері
мала сестричка Віті і зразу запитала: — Хто ноги з вас не витер?
В нас килим — не для того,
аби його бруднити! Ану, біля порога знімайте черевики!
Та подарунки зразу
давайте, я сховаю. Та кришталеву вазу не скиньте! Я вас знаю!..
Ви думаєте: просто
отак ходити в гості? А це — наука справжня, відповідальна справа!..
І меблі у вітальні
не мацайте руками, і пальцями по стінах не мажте — будуть плями...
Іще сестриця Віті
щось стала говорити. Та ми її не слухали — хіба ж це варто слухать?!
Ми від її «гостинності»
помчали геть щодуху, бо й справді: ох, не просто отак ходити в гості! |
23.03
Робота з літературним твором
Виконай завдання в зошит
Уважно прочитай текст
Подарунок
Настала весна. Багато клопотів з'явилося у звірів та птахів. Дехто змінював вбрання: зайці скидали білі шубки, а натомість одягали сірі, вовки та ведмеді лише обновлювали старі кожухи.
Та найбільше метушилися малята, готуючи подарунки, адже незабаром – мамине свято. У цей день на головній лісовій галявині мали зібратися найповажніші мешканці лісу й вирішити, кому ж присудити головний приз за найкращий подарунок.
Засмучений, сидів у своїй хатинці лише зайчик Сіра Шубка. Йому теж хотілося порадувати маму, проте він ніяк не міг придумати для неї подарунка. Ось зайчик вийшов надвір.
На горбочку побачив Сіра Шубка блакитну квіточку на тонкій стеблині.
- Хто ти? – запитало зайченя.
- Пролісок, - відказала квіточка, – а чому ти такий засмучений?
- Як же мені не сумувати? Завтра мамине свято, а я подарунка ще не маю.
Пролісок співчутливо подивився на зайчика й каже:
- Візьми мене й подаруй своїй мамі…
- Як же я візьму?! – розгубилося зайченя. – Ти ж тоді не будеш рости.
- Звісно, не буду, - зітхнув пролісок, - але ж ти не маєш подарунка. Усі матимуть, а ти – ні.
- Дякую тобі, проліску, - зраділо зайченя. – Тепер я знаю, що подарувати мамі!
У день свята мам на головну лісову галявину кожне з малят принесло дбайливо загорнений у торішнє листя подарунок. Тільки у Сірої Шубки в лапах не було нічого.
Дійшла черга до Сірої Шубки. Зайченя взяло маму за лапку й повело на горбочок: там синіла квітка.
-Я дарую тобі, матусю, ось цього проліска. Тільки зірвати його не міг, адже він тоді не ростиме.
- Дякую тобі, мій любий синочку, - розчулилася зайчиха. – Дякую за чудовий подарунок!
Коли ж усі подарунки було вручено мамам, до лісових мешканців звернувся ведмідь Буркотун:
- Ми порадилися й вирішили головний приз віддати зайчикові Сірій Шубці. Тримай міцно! – Буркотун подав зайченяті лозяного кошика з рожевобокими яблуками. – Їж на здоров'я, та не забудь маму почастувати.
- Не забуду! – сказало зайченя й подало кошик з яблуками мамі.
(300 слів)
(За М. Пономаренко)
Тестові завдання
- 1.До якого жанру належить прочитаний твір?
- а) оповідання
- б) народна казка
- в) літературна казка.
2. У якому розділі підручника можна розмістити прочитаний твір?
а) Народні казки
б) Літературні казки
в) Цікава книга природи.
3. Хто головні дійові особи твору?
а) зайці, вовки та ведмеді
б) зайчик Сіра Шубка і пролісок
в) зайчик Сіра Шубка і мама.
4. Яке прислів'я найточніше виражає головну думку твору?
а) Не лінися рано вставати та змолоду більше знати.
б) Життя дано нам всім на добрі справи.
в) Мудрим ніхто не родився, а навчився.
5. Продовж речення словами із тексту.
Як же мені не сумувати? Завтра________________________________________________ .
6. Віднови послідовність подій у тексті. Постав цифри у порожні клітинки.
Зайчик Сіра Шубка ніяк не міг придумати подарунок для мами.
Весняні клопоти звірів і птахів.
Буркотун подав зайченяті лозяного кошика з рожевобокими яблуками.
Зайченя взяло маму за лапку й повело на горбочок: там синіла квітка.
- Пролісок, - відказала квіточка, – а чому ти такий засмучений?7.Напиши які риси характеру проявило зайченя Сіра Шубка, вибираючи подарунок мамі на свято.
8.Чи вітав ти свою маму із маминим святом? Як ти це робив? Напиши 3-4 речення.
24.03
Особливості художнього і науково-художнього твору. О. Копиленко.
Народився Олександр Іванович Копиленко в Констянтинограді на Полтавщині у родині залізничника. У творах, присвячених дітям, Копиленко багато пише про природу, про тварин, і не тільки тому, що діти, як відомо, найбільше цікавляться життям тварин, а тому, що сам автор, люблячи до самозабуття тваринний світ, уважав, що таку любов треба прищепити кожній людині змалку: тільки та людина, котра знає і вміє любити тварину, може бути порядною, шляхетною, доброю та доброзичливою — так уважав Олександр Іванович.
Гра «Передбачення».
·
Прочитайте заголовок оповідання.
·
Про кого може йтися в цьому оповіданні?
·
Як ви розумієте слово «розбишака»? Той, хто любить
бешкетувати, пустувати.
·
Кого автор міг назвати Чивом?
Загадка на допомогу
Сірі крильця в нього є,
Дзьобом зернятка клює,
Проспівав нам «чив-чив-чив»,
З’їв зерно і полетів.
Прочитайте оповідання.
Бесіда
за прочитаним
·
Чому твір є оповіданням?
·
Чи сподобалось вам оповідання?
·
Хто є головним персонажем?
·
Чому автор назвав горобчика Чивом?
·
Де оселилася пташка?
·
Чому письменник називає Чива розбишакою?
·
Чи погоджуєтесь ви з думкою, що письменник симпатизує
Чиву? Чому?
·
Як ви вважаєте, чи засуджує автор поведінку Чива?
·
На чиєму боці автор: Чива чи п’ятьох
горобців?
3.Робота з ілюстрацією.
·
Розгляньте ілюстрацію в підручнику.
·
Кого зобразив художник?
·
Знайдіть в оповіданні уривок, якому відповідає малюнку.
Цікаві факти прогоробчиків:
Вічно спритні і пухнасті грудочки. Постійно цвірінькають і носяться зграйками у дворах. Представляємо вам цікаві факти про горобців. Чи знаєте ви, що в народі горобців називають “домушками”? А все тому, що горобці мешкають поблизу людського житла. Горобці – однолюби. Вони створюють сім’ю раз і на все життя. Проте, життя їх не надто довговічне. Так, в середньому, ці “домушники” живуть 9-21 місяць. Безумовно, як і в усьому світі природи, існують винятки з правил. Деякі горобці – довгожителі, їх цикл може бути від 11 до 13 років. І все ж, це велика рідкість. Горобці – дуже родючі пташки. Так, всього лише за кілька літніх місяців, вони можуть дати по 2-3 приплоду. “Жовторотики” – новонароджені пташенята залишають вперше свій будинок тільки по закінченню 10 днів з дня народження. А прозвали їх таким ім’ям через те, що їх оперіння біля дзьоба жовтого кольору. До речі кажучи, в житті ми теж частенько називаємо так “недалеких” і наївних людей....
25.03
О. Копиленко.Особливості художнього твору
Прочитай, поміркуй! Вислови своє ставлення до прочитаного!
—
Переставте склади так, щоб утворилося слово. З кожної групи вилучте «зайве»
слово.
Ка-ляль
Ник-ко
Ля-те
Луб-го
Ця-ли-гор
Ля-бу-ци
Рах-хов
Па-мав-цюк-па
Тка-щі
Підручник ст. 130-131
Прочитай слова, добери синоніми, знайди серед них спільнокореневі.
Прочитай оповідання, дй відповіді на запитання
26.03
Робота з дитячою книгою
1.Відгадайте загадки.
а)Бачить-не
бачить, Кривду соромить,
Чути - не чує, Правди навчає,
Мовчки говорить, Часом жартує,
Добре мудрує, Смішки справляє.
б).Не книжка, а зшитий, не кущ, а з
листочками, не людина, а
говорить.
в)Її люблять всі. Люблять хлопчики і
дівчатка, батьки, читачі. Вона завжди
містить щось корисне, цікаве, нове.
Вона частий гість у кожному домі.
Здогадайтесь, хто ж вона?
2. Гра
«Розшифруй слово».
— Знайдіть кожну третю букву і
прочитайте слово.
Мтжосупчрсунаоаяюл
— Які значення може мати слово журналі
(Класний журнал; журнал обліку відвідування; періодичне видання)
— Назвіть журнали, які ви знаєте.
— Які з них ви читали?
— Які журнали є у вас удома?
— Про що говорить обкладинка журналу?
— А зараз — трішки історії.
Розповідь про журнали.
Перший журнал вийшов у 1665 р. у
Франції, в тому самому році — в Англії. У 1772 р. вийшов додаток до газети
«Санкт-Петербургские ведомости». А в 1785 р. з’явився дитячий журнал «Детское
чтение для сердца и разума». У 1861 р. почав виходити журнал «Вокруг света», а
після революції 1905 р. з’явився журнал «Тропинка», головним редактором якого
була жінка під псевдонімом А11е§го (що в перекладі — блискучій папір).
Професії, пов’язані з випуском
газет і журналів.
— Як ви думаєте, хто бере участь у випуску газет і журналів? Кореспонденти — дописувачі, подають матеріали.
Редактори — люди, які опрацьовують і систематизують надісланий матеріал.
Журналісти — професіональні літературні працівники газет, журналів.
Крім того, над випуском преси працюють редакційна колегія, коректор, друкарі, художники.
— Чи стосуються якось випуску газет лісники, лісоруби, працівники паперових комбінатів, ті, хто виготовляє друкарську фарбу, складає набірні та друкарські машини?
— Чому ви так вважаєте?
— Як ви думаєте, хто бере участь у випуску газет і журналів? Кореспонденти — дописувачі, подають матеріали.
Редактори — люди, які опрацьовують і систематизують надісланий матеріал.
Журналісти — професіональні літературні працівники газет, журналів.
Крім того, над випуском преси працюють редакційна колегія, коректор, друкарі, художники.
— Чи стосуються якось випуску газет лісники, лісоруби, працівники паперових комбінатів, ті, хто виготовляє друкарську фарбу, складає набірні та друкарські машини?
— Чому ви так вважаєте?
Зараз виконаємо невеличке завдання. Візьміть до рук журнал. Завдання: коротко розповісти, про що ідеться в
к журналі.
Зверніть увагу на те, що обкладинка містить номер журналу, місяць, рік видання,
з якого часу видається.
Складання пам'ятки
читача
1) Журнал починай читати з
обкладинки, на ній виділяють усі написи.
2) Зверни увагу на номер
журналу, рік видання, хто і де видає журнал.
3) Прочитай, для кого
призначений журнал.
4) Потім розглядай кожну
сторінку, прочитуй її до кінця.
5)Якщо зустрів незнайомі слова,
звернись до словників, енциклопедій,довідників.
6) Про прочитане розповідай
своїм друзям, обмінюйся думками з ними.
7) Поміркуй, як і де ти можеш
використати знання, одержані з журналу.
Розгляд газети.
Дай відповіді на запитання.
— Як можна зберегти цікавий матеріал з газети, не роблячи підшивки, в умовах сім’ї? (Можна зробити вирізки.)
— Щоб пам’ятати, з якої газети зроблено вирізку, слід на вирізці записати дату видання газети та її назву.
— Які газети приносить у ваш дім листоноша?
— Яка видається місцева газета?
— Кому вона адресована: дорослим чи дітям?
— Чи має ця газета сторінку для дітей?
8. Гра «Газета чи журнал».
— Зараз пограємо в гру «Газета чи журнал?». Я написала назви газет і журналів, а ви дізнайтеся це газета чи журнал.
«Веселка», «Професор Крейд», «Сканворд», «Велика дитяча газета», «Пізнайко», «Малятко», «Барвінок», «Чомусик», «Клас».
06.04-07.04
Послідовність подій у творі .Григір Тютюнник.
Сьогодні ознайомимося з творчістю українського письменника Григіра Тютюнника.
Подивіться презентацію про письменника:
Що ви запам'ятали?
Прочитай заголовок та дай відповіді на запитання:
Прочитай текст ще раз виразно!
08.04
Мотиви поведінки, наслідки вчинків, власна думка твору. Всеволод Нестайко.
Познайомся з письменником:
Знайдіть слова та складіть
прислів’я.
нмвшдрузямисмту
|
лщувдеревобнгв
|
птвккоріннямлдвс
|
мкцзживетрвс
|
тлдчлюдинасвгш
|
лаб
|
― Про що будемо говорити на
уроці? (про дружбу)
Словникова робота.
Прочитай слова.
кирпатий
враження
поруч
щоранку
звичайних
|
збагнув
пильно
шкода
спочатку
мешкають
|
― Прочитайте слова
першого стовпчика та поясніть їх значення.
― Знайдіть і зачитайте
слово з подовженим приголосним звуком.
― Знайдіть і зачитайте
слово, в якому звуків більше, ніж букв.
― До слова «поруч»
підберіть антонім.
― Знайдіть і зачитайте
іменник. Доведіть свою думку.
― Прочитайте слова
другого стовпчика та поясніть їх значення.
― Знайдіть і зачитайте
слово, в якому букв більше, ніж звуків.
― До слова
«спочатку» підберіть антонім.
― Знайдіть і зачитайте дієслово. Доведіть свою думку.
― Відкрийте підручник і прочитайте заголовок.
― Про кого може йти розповідь в оповіданні?
Прочитайте І частину вголос
Аналіз
І частини з вибірковим читанням
― Від чийого імені ведеться розповідь?
― Хто є головними персонажами оповідання?
― Як довго вони дружать? Що автор говорить
про їх дружбу? (Зачитати).
― У чому поклялись один одному Олесь і
Костик?
― Яку професію вони собі обрали?
― Чому вирішили бути штурманами, а не
капітанами? (Зачитати)
― Можливо, щось вас здивувало?
Передбачення
― Як ви гадаєте, який подарунок приготували батьки
хлопчикам?
Читання вголос ІІ частини
― Чи виправдалися ваші передбачення?
Передбачення
― Як ви гадаєте чи одягне Олесь форму першого
вересня?
Читання мовчки ІІІ частини.
Робота з тестами (самостійно)
1. Де мешкали хлопчики?
а) на сусідніх вулицях;
б) на одній вулиці;
в) у різних районах міста.
2 Де зустрічалися хлопці щоранку?
а) біля магазину;
б) біля школи;
в) біля аптеки.
3. Яке почуття виникло у Костика при зустрічі
з Олесем?
а) радості;
б) здивування;
в) заздрості.
4. В чому був одягнений Олег?
а) у спортивному костюмі;
б) у шкільній формі;
в) у сірих штанях і синій курточці.
Зачитування
правильних відповідей.
―
Чи
виправдалися ваші передбачення?
―
Можливо, щось вас здивувало?
Хвилинка-цікавинка
- Фахівці
стверджують, що бачитися з друзями корисно для здоров'я.
- Міжнародний день
дружби – 30 липня, його офіційно затвердили в 2011 році.
- В ході наукових
досліджень відомо, що якщо не має друзів, то люди схильні до хронічної втоми.
09.04
Діалог за змістом прочитаного. М. Трублаїні.
— Сьогодні ми поринемо у захопливий світ мандрів. Допоможе нам у цьому письменник — мандрівник Микола Трублаїні.
Біографічна довідка про письменника.
— Народився Микола Петрович Трублаєвський, який увійшов у літературу під псевдонімом Микола Трублаїні, 25 квітня 1907 р. в селі Вільшанці на Поділлі. Батько його працював у лісному відомстві, мати — сільська вчителька. У Вільшанці минуло дитинство і перші юнацькі роки Миколи. Був він, як усі. Хіба тільки жадоба до літератури змалку виділяла його серед однолітків та ще бажання самому писати. І він пробує свої сили — пише до місцевої газети „Червоний край” невеликі статті, кореспонденції. Його, як і інших запальних, допитливих юнаків, гостро цікавило все, що відбувалось на той час у селі. У 1925 р. редакція газети „Червоний шлях” посилає М. Трублаїні на навчання на Всеукраїнські курси журналістики у Харкові. В 1930 р. Трублаїні вирушає
в експедицію в Арктику, на острів Врангеля на криголамі „Ф. Літке”. Оскільки місце журналіста в експедиції було вже зайняте, письменник опановує професії кочегара, механіка, вантажника і влаштовується на судно котельним днювальним. За участь у цьому рейсі М. Трублаїні нагороджено медаллю. Враження від подорожі лягли в основу книг „До Арктики через тропіки”, „Людина поспішає на поміч”, „"Ф. Літке" — переможець криги”. Згодом, у 1932 р., письменник знову відвідав Арктику як учасник експедиції на криголамах „Сибіряков” і „Русанов”. Недивно, що люди Півночі, їхнє життя є темою багатьох книг Трублаїні, зокрема першого його великого твору — повісті „Лахтак”.
Він загинув восени 1941 р. у боях під Дніпропетровськом. Ім'ям М. Трублаїні названо українську літературну премію за твори для дітей і юнацтва.
Опрацюйте оповідання Миколи Трублаїні „Яшка і Машка” (с. 139-140)
1) Гра „Передбачення”.
— Прочитайте заголовок: із захопленням; з радістю; зі здивуванням.
— Про кого йтиметься в цьому оповіданні?
Загадка-помічниця
• На дереві грається,
Угору піднімається,
На хвості гойдається.
І зветься це малятко
Веселе...
2) Виразно прочитай оповідання.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які почуття воно у вас викликало?
— Хто є головними персонажами оповідання?
— Як мавпочки опинилися на пароплаві?
— Прочитайте опис мавпочок. Хто дав їм імена?
— Як команда пароплава ставилася до мавпочок?
— Що найбільше любив Яшка?
— Які уподобання були у Машки?
— Чи симпатизує автор мавпочкам? Доведіть свою думку.
Прочитай оповідання ще раз та перекажи.
14.04
Послідовність подій у творі. М.Трублаїні.
1. Опрацюйте оповідання Миколи Трублаїні „Омар” (с. 140-141)
1) Гра „Передбачення”.
— Спробуйте передбачити (відгадати), які пригоди чекають на мавпочок.
2) Гра „Рибки”.
Самостійно мовчки прочитайте оповідання .
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які почуття воно у вас викликало?
Знайдіть та прочитайте відповіді на запитання.
— Як відбулося „знайомство” Яшки з омаром?
— Чим завершилося їхнє „спілкування” для мавпочки?
— Як поводився Яшка біля омара, що сушився на сонці?
— Поміркуйте над словами боцмана. Як ви їх розумієте?
— Знайдіть опис омара.
— Що ви знаєте про цього рака?
2. Цікаво знати!
Біля берегів Африки, Америки і Європи живуть величезні раки — омари. Європейський омар буває завдовжки до 50 см і масою 11 кг. Американський омар — завдовжки до 60 см, масою до 15 кг. На передній парі ходильних ніг омара знаходяться потужні клешні. Одна з них сильніша — дробляча, інша — ріжуча.
Європейський омар зустрічається в Чорному морі на скелястих і галькових грунтах на глибині 30-80 м. Удень омар ховається серед каменів, а вночі полює на молюсків, черв'яків, креветок та інших морських безхребетних. Зростає він повільно, досягаючи статевої зрілості тільки на шостому році. Самка відкладає (на черевні ніжки) близько 32 тисяч ікринок, з яких через рік виходять личинки, що плавають.
Американський омар мешкає біля берегів Північної Америки.
-А зараз прочитайте оповідання "Шоколад боцмана".
Дай відповіді на запитання:
Намалюйте малюнок до оповідань М.Трублаїні.
15.04
Оповідання. Євген Гуцало.
Прослухайте біографічну довідку про письменника.
1)Послухайте уривок та дочитайте оповідання у підручнику до кінця.
— Чи сподобалося вам оповідання?
— Які картини ви уявляли, читаючи його?
— Які почуття воно у вас викликало?
2) Словникова робота.
Прочитайте значення незрозумілих слів у підручнику: прелюдія, дещиця,шпора, цямрина.
Дізнайся, що таке хлів, перелаз,пригорщі, мерехтливим?
3) Робота за ілюстрацією.
— Подивіться на ілюстрацію до цього оповідання.
— Можемо ми віднести її до всього твору чи до певної його частини?
— Що художник зобразив на картині?
— Що він намалював у центрі картини? Удалині?
— Які фарби обрав? Який настрій вони створюють?
— Опишіть картину, використовуючи рядки з оповідання.
Виконайте завдання:
Запитання 1
Якої пори року відбувалася подія в тексті?
Запитання 2
До кого звернувся автор такими словами " Ти — золота верба, стоїш посеред села, розпустила гілля на ціле Поділля!"?
Запитання 3
З ким розмовляв автор?
Запитання 4
Про кого сказано в оповіданні "Два рази родився, а не хрестився, на хресті розп'явся, а святим не вважався"?
Запитання 5
Відгадайте загадку
"Сімсот поросят, а всі лузком лежать"
Запитання 6
"Ліз карасик через перелазик та у воду — плюсь!" - це
Виконали.
ВідповістиВидалитиМолодці!
Видалити