українська мова

Прикметник


Переглянь відео, згадай вивчене:



1.Прочитайте загадку. Відгадайте її. Відшукайте прикметники, які допомогли вам її відгадати. Запишіть прикметники і поставте до них запитання.

Акровірш
Форма гака: маю п’ять пелюсток
І напівкруглий зелений листок,
А серединка у мене жовтенька,
Личко не кругле, а трохи довгеньке,
Квітка я ніжна, низенька, дрібна,
А як запахну — приходить весна. (_______________)


Висновок. Прикметники допомагають відгадати загадки, вони прикрашають і уточнюють мовлення.

Гра «Прикметники – антоніми»

Записати до прикметників антоніми – прикметники.

Високий – низький, холодний – гарячий, літнє – зимове, широкий – вузький, білий – чорний, м’який – твердий, великий – малий, товсте – тонке, радісний – сумний, дзвінкий – глухий, чисте – брудне, черствий – свіжий, новий – старий, глибокий – мілкий.



Гра «Перетворення іменників у прикметники»

Учитель пише на дошці іменники, а учні мають перетворити їх у прикметники.

Холод – холодний, мороз – ..., зима- ..., вітер –..., сніг – ..., дощ- ..., школа – ..., радість – ..., вишня – ...  .

Змінювання прикметників за родами

Переглянь відео:





Подумай!

— Що спільного і відмінного між прикметниками та іменниками? 
Прикметники можуть змінюватися за відмінками і числами, а в однині — і за родами.
Іменники теж змінюються за відмінками та числами, але за родами вони не змінюються.
Кожен іменник, що вживається в однині, належить до одного з родів — чоловічого, жіночого, середнього.
Наприклад: ліс (ч.р.), зима (ж.р.), село (с.р.);


зелений (ч.р.), зелена (ж.р.), зелене (с.р.)




18.03


Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників

Попрацюйте з таблицею!

Рід                                      Однина                           Множина
чоловічий                        червоний кавун                                   кавуни
жіночий                            червона гвоздика             червоні <  гвоздики
середній                          червоне яблуко                                  яблука

чоловічий                      літній ранок                                           ранки
жіночий                         літня ніч                                 літн<        ночі
середній                       літнє пальто                                           пальта


Зробіть висновки про змінювання прикметників за родами. Визначте основу прикметників. Зверніть увагу на твердий і м'який приголосні основи перед закінченням.
В однині прикметники  змінюються за родами. Прикметники чоловічого роду мають закінчення -ий, -їй (дерев'яний стіл, вечірній час), жіночого роду    а, -я (дерев'яна шафа, вечірня зоря), середнього роду    е, -є (дерев'яне ліжко, вечірнє небо).
У множині прикметники за родами не змінюються. Для всіх родів вони мають однакове закінчення -і.

Утвори словосполучення, добираючи з довідки до кожного іменника прикметник. Запиши утворені словосполучення, відповідно змінивши прикметник.
Пісня, казка, книжка, соловейко, дзвінок, бджілка, мова, хата.
Слова для довідки: чарівний, мелодійний, цікавий, дзвінкоголосий, працьовитий, співучий, рідний, материнський.

Прочитай вірш.
Шевченко.
Всі його ми батьком звемо,
так від роду і до роду:
кожний вірш свій і поему
він присвячував народу.
Ось чому в сім'ї великій,
у цвіту садів прекрасних
буде жити він вовіки,
як безсмертний наш сучасник.
Максим Рильський
Розкажи, як ти розумієш другу строфу вірша.
Випиши виділені сполучення іменників з прикметниками, визнач їх число. Визнач рід прикметників, вжитих в однині.

19.03  - 23.03      Родові закінчення прикметників.

Пригадай

Виконай вправи



у дібраних прикметників виділітьзакінчення,визначте рід.



Запам'ятай!






25.03        Змінювання прикметників за числами





Уважно послухай та запам'ятай:





Прочитайте текст. Підкресліть сполучення іменників з прикметниками. Виділіть закінчення прикметників, визначте число.
СОСНА
Погляньте на це чудове дерево! Впізнали? Так, це сосна. Стоїть сосна пишна, розлога. Кожної весни тягнуться до сонця світло-зелені молоді пагони, наче свічки. Гострі голочки позирають у різні сторони, немов запрошують мешканців лісу до себе в гості.
Сосна заворожує своєю величною красою у різні пори року.
2) Запишіть подані словосполучення у множині. Виділіть закінчення прикметників.
Могутній дуб — _______________________
Синя проліска —______________________
Житнє поле —________________________
Повтори правило ще раз:
Виконай завдання:

Зміни словосполучення за числами:


26.03

Контрольна робота
Знання й уміння з мови (прикметник)
Пригадай вивчену тему, виконай завдання в зошит.

.     Прикметники вказують на:
      а) ознаку;   б) дію;   в) назву предмета

2.     Визнач правильну відповідь:
      У реченні прикметники зв’язані …
       а) з іменниками;     б) з прикметниками;     в) з дієсловами.

3.     Підкресли в тексті прикметники.
Тварина маленька,
Шубка сіренька,
Хвостик довгенький,
Оченята чорненькі,
Зубки гостренькі.

4.     До поданих іменників добери прикметники.
Школа - …, … .
Клас - …, … .
Дерево - …, … . 

5.     До поданих прикметників добери іменник.
     Густий, дрімучий, старий - … .
     Золота, щедра, багата -… .
     Смачне, солодке, червоне - … .

6.     Визнач прикметники, що стоять в однині: слабкий, зелені, свіже, далека, широкі, веселі, зимові, правий, старе.

7.     Визнач прикметники жіночого роду: глибока, чужий, хороший, червона, блакитна, холодне, проста, новий, яскраве.

8.     Від поданих слів утвори прикметники:
     Папір - …, дощ - …, радіти - … .

9. З речення випиши сполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
  Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

10. До поданих словосполучень добери протилежні за значенням і запиши. У прикметника познач закінчення.
Нове взуття - … взуття, теплий день - … день.

11. Вкажи слово, від якого утворився прикметник водний:
а) водій;   б) водити;   в) вода.



07.04
Загальне поняття про дієслово. Зв'язок дієслова з іменником у реченні.

Сьогодні ми розпочинаємо вивчення великої теми −  дієслово. На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися розрізняти дієслова серед інших частин мови.

- Як ви гадаєте, чи багато дієслів є в українській мові?(Безліч, їх не можна перерахувати)
-А звідки вони беруться?

- Дієслова утворюються від інших частин мови.





    


. Гра «Доповни речення»
З давніх-давен люди … Великдень.
В кожній хаті господиня … пасочку.
Це свято … всім радість і тепло. 

- Слова якої частини мови ви підібрали? 
- Запишіть ці речення собі у зошити. В першому реченні підкресліть головні слова.

- То яким членом речення найчастіше буває дієслово? 



Завдання: прочитати поданий текст. Чого в ньому не вистачає? Відредагуйте текст, а потім спишіть.

___________ весна. Сонце ________все вище. Земля ___________від снігу.
______________ струмки. На деревах бруньки.

Слова для довідок: з’являються, підіймається, течуть, звільняється, настала.



08.04

Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки.


— Відгадайте загадки. Назвіть героїв уроку.
• Бідовий хлопчина,
Сіра свитина,
По дворах стрибає,
Крихти збирає. 

•   Швидко птах цей скрізь літає
І комашок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує.

— Що ви знаєте про цих птахів?
— Яку користь вони нам приносять?
— Доберіть синоніми до слова тривога.
Тривога — неспокій, збентеження.

— Сьогодні  будемо вчитися письмово переказувати текст за прочитаним твором без зачину та кінцівки.



Прочитай  текст (вправа 343, с. 144)
— Визначте, яких частин тексту бракує.
— Розгляньте малюнки. Вони вам допоможуть скласти зачин і кінцівку.
— Яка тема цього тексту? А основна думка?
Дай відповіді на запитання
— Від чийого імені ведеться розповідь?
— Кого автор побачив у гнізді ластівки?
— Як поводився горобець?
— Як ластівки почали захищати своє гніздо?
— Що вони вирішили зробити?
— Чи злякався горобець?

— Як можна по-іншому сказати: зухвало (нахабно), господарем (хазяїном), оселя (гніздо), замурувати (заліпити), непереможний (нескорений).
— Замініть сполучення слів близькими за значенням: одного разу (в один із днів); у чужій оселі (у чужому гнізді).
— А чому автор використав саме ці слова, а не ті, що ми назвали? 
— Які слова вживає автор, щоб не повторювалися слова ластівки і горобець?

— Назвіть зачин, кінцівку.
— Скільки абзаців виділено в тексті? Як вони між собою пов’язані?
7. Склади і запиши  переказ тексту в зошит.

09.04

Дієслова - антоніми.

Пригадай:

Уважно переглянь відео:







Уважно прочитайте текст. Знайдіть у ньому антоніми. Випишіть їх

— Чуєте, як глухо бурмоче смерека? Буде дощ.
— А бурю вона віщує інакше: вона гуде тривожно, наче боїться, що її зломить буревій. А на дощ вона тихо бурмотить, сподіваючись теплої купелі... Я знаю, що дерево може стогнати, ніби той стогін гамує біль, сміятись, коли після дощу вигляне сонечко, тихо журитись, коли заходить осінь.
А одного разу ці смереки тужили...
За О. Гончарем


Попрацюй у підручнику ст. 144-147


13.04

Перевірна робота.Диктант.

Сьогодні будемо писати диктант.

Відгадайте загадку.

На даху моєї хати
Оселився птах цибатий.
Довгий дзьоб і ноги має,
Мишок, жабок полюбляє.
Чемних діток із далека
В кожен дім несе ....

Що ти знаєш про цього птаха?
Переглянь відео.

А зараз відкрий зошит і приготуйся писати диктант.


Напиши про свої успіхи.



14.04

Дієслова - антоніми. Дієслова - синоніми.
Пригадайте і дайте відповіді на запитання:

1. Що називаємо дієсловом?
2. Яку частину мови ми вивчаємо?
3. На які питання відповідає дієслово?
4. 3 якою частиною мови дієслово пов'язане в реченні?
5. На що вказує дієслово?
6. Яким членом речення є дієслово?









Виконай завдання:
1. Спиши речення, з поданих дієслів-синонімів вибери те, яке найбільше підходить за змістом.



























Катруся (чимчикувати, іти, крокувати) ліском, (милуватися, захоплюватися, дивитися) голубими дзвіночками та (зиркати, дивитися), чи не (дозрівати, достигати) на ліщині горішки.







А тепер попрацюйте в підручнику  ст. 147-148


15.04

Перевірна робота. Контрольне списування.

Спишіть текст, вставляючи потрібну букву. Перевірте написане.

В(е/и)рба
Як тільки сонце (на)весну пов(е/и)рне і трохи пот(е/и)пліє, одразу ж (на)в(е/и)рболозах біля річок, ставків і на узліссях з(ь/')являються пухнасті котики. Це в(е/и)рба цвіте, нагадуючи, що в(е/и)сна вже не за горами, що невдовзі оновлююча пора повсюдного зел(е/и)н – квіту.
Цвіт в(е/и)рби – прекрасне, зворушливе диво природи. Пухнасті в(е/и)рбові котики – вражаючий символ краси. В(е/и)рболози молодою зел(е/и)нню першими м(е/и)лують наше око, коли інші д(е/и)рева, чорні й голі, іще від з(е/и)мової сплячки не пробудилися. (70 слів)
За Олександром Довженком
16.04

Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.
Пригадайте вивчені теми і дайте відповіді на запитання:


1. Дієслово – це частина мови…
А) що називає предмет;
Б) що називає дію предмета;
В) називає ознаку предмета.
2. Дієслова відповідають на запитання…
А) який? яка? яке? які?
Б) хто? що?
В) що робити? що зробити?
3. Дієслово у реченні найчастіше виступає…
А) підметом;
Б) присудком;

В) другорядним членом речення.

-Сьогодні ознайомимося з часовими формами дієслів. Уважно переглянь відео.






-Отже, запам'ятай!

Заміни фразеологізми одним словом та визначи час дієслів:


Встав пропущені дієслова та визначи час.

Вивчи правило з підручника.





21.04

Змінювання дієслів за часами.

-Пригадай, яку частину мови ми вивчали?
-Що ти знаєш про дієслово?


Приготуйся до відеоуроку:




-Доповни речення:




22.04
Складання висловлювання на основі  вражень від прочитаного.



Що говорить вам «козак» —
Це крилате горде слово?
Чом завжди буває так,
Що світлішає від нього?
Козаки — це вільні люди.
Козаки — безстрашні люди.
Козак — чесна, смілива людина.
Найдорожча йому — Батьківщина.
Козак усім народам друг,
І лицарський у нього дух!

 Хто прославляється в цьому вірші?
— Що ви знаєте про козаків?


-А чи були ви  на острові Хортиця в місті Запоріжжі?


Прочитайте уважно текст у підручнику на ст. 151 вправа 360,вставляючи слова замість малюнків.

Складіть та запишіть у зошит свою думку (висловлювання) про прочитаний твір.







23.04

Змінювання дієслів за часами. Розпізнавання  часових форм дієслів у тексті


— Яку частину мови ви зараз вивчаєте? 
— Що нового про дієслово ви вивчили на попередньому уроці? 
— Які ви знаєте часи дієслів? 
— Як визначити час дієслова? 
— На які питання відповідають дієслова теперішнього часу? минулого? майбутнього? Наведіть приклади.

-Прослухайте відео та пригадайте тему, яку вивчаємо:




 Вправи для самостійної роботи. 
1) Прочитайте. Доберіть з довідки і запишіть дієслова в потрібній часовій формі.
... На різні голоси ________ весну дрозди, коноплянки, вівчарики, щиглики та інше голосисте птаство. А он здалеку _________ іволга. Десь гучно ________ зозуля. Та найгучніше ________ соловейко...
Навіть в озері завзято ________в своїх співах жаби.
(За О. Копиленком)
Слова для довідки: славити, озватися, закувати, співати, змагатися.
 Визначте час дієслів.

2) Прочитайте прислів’я. Вставте у дієслова припущенні префікси. Вкажіть їх час.
На добрій землі що __сієш, то __родить. Доки сонце __ йде, роса очі __їсть. Коли сонечко __гріє, то й __зеленіє. Дощ __мочить, сонечко висушить, буйні вітри голову розчешуть.



27.04

Перевірна робота. Диктант.

-Сьогодні будете писати диктант. Пригадайте правила сидіння за столом.
-Слухайте уважно та пишіть правильно і каліграфічно.



-Ще раз перевірте текст диктанту та перешліть роботу мені.






28.04
Діслова, що означають завершену і незавершену дію.

-Сьогодні ми поглибимо знання про дієслово.
-Приєднуйтеся до відеоуроку:




-Отже:



-А тепер закріпимо вивчене:






-Пограмо в гру:



-Попрацюй у підручнику ст 152-154


29.04

Правило написання не з дієсловами.

 Пропоную прочитати вірш-загадку.

Дію виконати може
І в роботі допоможе.
Треба з ним завжди дружити,
 З ним нам веселіше жити.
Чи здогадалися про яку частину мови піде мова?

-Сьогодні вивчемо правило написання не з дієсловами,наша  мета – навчитися правильно писати не з дієсловами. У завданнях будуть слова, які не вживаються без  не.

-Прослухайте пояснення, працюйте разом з вчителем.






 Прочитайте. Назвіть дієслова з не.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі. Оглядатимешся назад — далеко не зайдеш. Багато шукаєш — нічого не знайдеш. Якщо зранку попрацюєш — не пожалкуєш. Через вікно весь світ не побачиш. Наука в ліс не веде, а з лісу виводить. Чого собі не зичиш, і другому не жадай. Кмітливого зайця хортові не наздогнати.

Спишіть загадки, розкриваючи дужки. Запишіть відгадки.
• Зроду рук своїх (не) має, а узори вишиває.
(_______________)
• Видно край, а до нього (не) дійдеш.
_______________)
• У вогні (не) горить, у воді (не) тоне.
(_______________)

Попрацюй у підручнику ст.155-157.



04.05

Правило написання не з дієсловами.

-Сьогодні повторимо тему попереднього уроку.
-Пригадай!



-Прослухай це відео, відповідай на запитання:






-Попрацюй у підручнику ст. 158 -159.


05.05

Правило написання не з дієсловами.


-Сьогодні повторимо вивчене. Пригадайте:




-Виконайте завдання:

Прочитай речення. Поміркуй, що не так?  За допомогою частки не утвори речення, яке буде істинним.
Запиши за зразком.
Коза мукає.
Коза не мукає.
Кішка гавкає.



Прочитай і проаналізуй. Знайди рядок, у якому допущено помилку.
Укажи потрібний варіант.
  •       незмінив


Прочитай і подумай. Розділи речення на слова та запиши.
Дерев'янічоловічкиневмілиплакати.

-Попрацюйте у підручнику ст.160-161.


06.05

Повторення вивченого про дієслово. 

Складання «Павутинки»
-Доберіть слова, назви дій, до слова квіти.
– Як називаються слова, що ми добирали? (Дієслова)
– Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вже знаємо про
дієслово.

-Пригадайте:





-Повторіть правило написання не з дієсловами.


-Доберіть по 3 діслова:





-Попрацюйте у підручнику ст.161 -162





07.05

Закріплення знань про дієслово.



Яка тема сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Дуже я люблю всі дії
І що хочеш я умію.
Є у мене вид і час,
Спосіб маю повсякчас.
Лиш учіть мене сумлінно,
Озовусь я неодмінно.
Вмію діяти чудово,
Отже, звусь я… 

-         Так про яку частину мови ми будемо з вами сьогодні говорити?
Вірно ми закінчили вивчати тему «Дієслово». Сьогодні у нас урок узагальнення та систематизації знань з цієї теми. Ми повторимо та закріпимо вивчене, пригадаємо все, що вивчили про дієслово. А для цього нам треба активно працювати на уроці.
-         Діти, скажіть, будь ласка, для чого ми використовуємо в мовленні дієслова ?








-Якщо все пригадали, то пропоную виконати завдання:





-Попрацюйте в підручнику ст.162 -163





12.05

Повторення вивченого за рік.

Текст. Речення.



 Розташуйте частини тексту в правильній послідовності.


Добре підготувалася лісова ласунка до зими. _________________
Білка почала готуватися до зими. Вона збирала і сушила на гілочках гриби. Носила насіння, жолуді та горіхи. Все це ховала у дуплах дерев. Багато різної їжі запасла руденька у своїх їдальнях. ____________________

Надійшла осінь. Пожовкло листя на березах, осиках, кленах. 




У кінці кожного речення поставте потрібний розділовий знак.


Погляньте на це диво_ Впізнали_ Так, це сосна_ Вона така красива, струнка_ На ній рівнесенько ростуть густі зелені віти_ Кожної весни тягнуться до сонця світло-зелені молоді пагони_ Стоїть сосна пишна, розлога_ Голочки позирають у різні сторони, немов запрошують мешканців лісу до себе в гост_


-Попрацюйте у підрручнику ст.164 - 165

13.05

Підумкова контрольна робота. Мовна тема.

-Зосередьтеся, подумайте і виконайте в зошит завдання.

- Спиши текст, втавляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

 Кобзар
    Шевченко був славетним поетом і художником. Він писав щиро правдиво чесно. Мав красивий голос знав багато народних пісень. Він любив кобзарів бандуристів. І сам грав на кобзі й скрипці. Тільки жи__я (в)н__го було ва(ш,ж)ке. Рано зал_шився сиротою. (Не)мав власного кутка. Але з кобзою (не)ро(з,с)лучався. З кобзою завжди одведе душу. В_лику силу духу він мав. (Т,т)арас (Г,г)ригорович і свою книгу назвав „Кобзар”. Він був справжнім співцем свого народу, знедоленої (У,у)країни. Його пісні повік (не)забудуть.

1. Доповни речення.
    Дієслова відповідають на питання
    А хто? що?
    Б що робити? що зробити?
    В який? яка? яке? які?

2. Доповни речення.
    Дієслова означають
    А дію предмета.
    Б ознаку предмета.
    В назву предмета.

3. Доповни речення.
    Дієслова у реченні пов’язані з … .
    А прикметником.
    Б іменником.
    В дієсловом.

4. Частка не з дієсловами пишеться:
    А разом.
    Б завжди окремо.
    В іноді окремо.

5. Встанови відповідність між дієсловами-антонімами.
    Відпочивати —               — плакати.
    Говорити       —              — працювати.
    Сміятися        —              — мовчати.

6. Визначити час дієслів.
    Пише - … .
    Будуватиме - … .
    Стрибав - … .

7. До іменників дібрати споріднені дієслова.
    Будівельник - … .
    Вчитель - … .
    Співак - … .

8. Спиши текст. Встав потрібні дієслова. Визнач час діслів.

    На небі … чорна хмара. Вона … сонце. … блискавка. … грім. … сильний дощ.  


-Перевірте свою роботу та надішліть.




14.05

Повпорення вивченого. Будова слова.


-Послухайте казку:







-Запам'ятайте!

-Доберіть декілька слів за схемою:

-Виконайте завдання усно:




-Попрацюйте у підручнику ст.165 - 166


18.05

-Сьогодні будемо писати переказ.



У зошиті запишіть число, потім посередині :
                                                     Переказ
                                                      Киця
                                                       План
(план спишіть з відео)
Тепер запишіть текст переказу, прослухавши відео.


-





19.05

Повторення. Будова слова.

Пригадайте:





Гра «Конструктор слів»
Склади (усно) слова за частинами інших слів

• Префікс — у слові проніс, корінь — у слові лісник, суфікс — у слові дубок.

• Префікс — у слові підніс, корінь — у слові вода, суфікс — у слові грибний, закінчення — у слові білий. 

• Корінь — у слові лісок, суфікс — у слові зимова, закінчення — у слові червоний.

• Префікс — у слові політ, корінь — у слові садок, суфікс і закінчення — у слові рибка. 
• Префікс — у слові збити, корінь — у слові в’язка, суфікс — у слові кілок. 
— Запишіть слова-відгадки і позначте в них значущі частини. Чи є серед цих слів спільнокореневі? Назвіть їх.

Усно виконай завдання:



Запишіть у зошит:
Попрацюйте у підручнику.

20.05


Повторення вивченого. Чергування голосних та
 приголосних звуків. 

Пригадай : у коренях слів чергуються голосні та приголосні звуки.
Послухай пояснення:


Пам'ятай!



Виконай завдання усно:

Повтори ще одне правило:

Усно виконай завдання:


Попрацюй у підручнику.


21.05

Повторення. Префікс.











Виконай завдання усно:





Попрацюйте у підручнику.





25.05

Повторення вивченого .Суфікс.




За допомогою  суфіксів утвори слова з поданих:
малий, дуб, верба, гриб, дрібний.



За допомогою суфіксів утвори слова з поданих:
великий, вовк, рука,товстий. нога.




Повтори правило у підручнику ст.87.



26.05


Повторення вивченого про частини мови.


Пригадай вивчене. Послухай казку.















Якщо все пригадав, то виконай тестові завдання з підручника ст.166 - 168




27.05


Повторення вивченого.


Виконай завдання в зошит.

Спиши, вставляючи пропущені букви.
До с..ла летить ст..повий орел. Він має в..еличезні крила. Одним помахом крил орел піднявся на д..сяток метрів. Х..жак шукає їжу. Пташки поховалися. Стало т..мніти. Орел їжі не знайшов. С..рдитий полетів до моря.
  • Виконай звуко-буквений аналіз виділених слів.
  • Звуки [дз], [дз’] на письмі позначає буквосполучення дз, а звук [дж] – буквосполучення дж.
  • При переносі слів буквосполучення дздж розривати не можна.
  • Буква щ позначає два звуки: [ш] та [ч].

Утвори та запиши слова, додавши останній склад.
Чита..                         смі..                            вугі..
малюва..                    взу..                            зі..
оповіда..                    пла..                           гі..
навча..                       бага..                          бади..

  • Слова першого стовпчика поділи рисками на склади для переносу.
  • Виконай звуко-буквений аналіз слів другого стовпчика.
  • З одним із слів третього стовпчика склади і запиши речення.




28.05

Цікаве про українську мову.









2 коментарі:

  1. Здравствуйте, Наталья Николаевна. Скажите пожалуйста,задания нужно выполнять в тетрадь или всё устно?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановні батьки! Завдання на блозі виконуйте хоча б усно, але тестові - бажано в зошит. Дякую!

      Видалити