Я у світі

18.03

Славетні українці.

Проведемо  заочну  екскурсію « Сторінками життя славетних»
Дізнаємося про таких видатних людей України:
1.        Тараса Шевченка;
2.        Лесю Українку;
3.        Катерину Білокур;
4.        Ігоря Сікорського;
5.        Євгена Патона
6.        Братів Клічко
7.        Миколу Касяна

1.Тарас Шевченко – наш національний пророк і геніальний поет. Він народився у родині селянина – кріпака. Мав Тарас чудову пам'ять. Усе, що почув і побачив, у найтонших подробицях зберіг у душі і втілив у творчості. Особливо захоплювали хлопця народні пісні, знав їх без ліку й переймав з першого разу.
Дуже рано виявився у Тараса хист до малювання.
Дитяче  раювання  закінчилося для Тараса після смерті батьків. Хлопець залишився сам без майна і без підтримки. І перше, про що подумав, то була школа й наука.
Щоб мати змогу навчатись, Тарас прислуговував шкільному вчителю –дяку, шукав у сусідніх селах церковних малярів, які могли б навчити його малярству…
Коли хлопця забрали на службу до панського двору, вечорами й ночами, виконавши всю загадану  роботу, Тарас потай брав книжки з панської бібліотеки і читав, читав…
Уява переносила його у невідомі світи, і Тарас забував про своє гірке життя. Незабаром Тарас і сам почав складати вірші.

2.Лариса Петрівна Косач – таке справжнє ім’я видатної письменниці Лесі Українки. Літературне ім’я дочці вибрала мати. Леся росла хворобливою, тому навчалася вдома. Багато читала, вільно володіла кількома європейськими мовами. Перші вірші « Надія» дівчинка написала в дев’ятилітньому віці. А коли Лесі Українці було тринадцять, її поезії вже були надруковані у львівському журналі « Зоря». Леся з дитинства була здібною і старанною дитиною. Вона грала на фортепіано, виявляла інтерес до малювання. Доля розпорядилась так, що наділила Лесю дивовижними здібностями, та в той же час змусила виборювати життя в щоденних муках і стражданнях. Під час свята Водохреща в Луцьку дівчинка так захопилась, що не помітила , як промочила ноги в крижаній воді. Діагноз – туберкульоз кісток, а потім легень і нирок. Та ще з дитинства поетеса засвоїла правило: «Щоб не плакать, я сміялась, змагалась із важкою недугою все життя». Зробивши так багато для рідної культури, Леся Українка була і залишається нашою національною гордістю.     

Народна художниця Катерина Білокур малювала казкові квіти. Чому саме казкові? Адже життя її не було схоже на казку. Не ходила вона до школи, хоч читати навчилася рано. Ніхто не вчив її малювати. Їй доводилося прясти, білити, копати, садити, збирати…
Свої перші малюнки художниця робила вуглиною на сірому домашньому полотні. Фарби готувала з бузини, калини, буряка. Але як ці фарби допомагали їй творити яскравий світ української природи. Мала Катерина Білокур багату фантазію, уяву.
Захоплення малюванням батьки Катерини вважали безглуздим заняттям. Їм здавалось, що жінка має бути доброю господинею. А вона мріяла про казкові прекрасні квіти… І твердо вирішила буду художницею.
Шлях Катерини Білокур від села Богданівни на Київщині до художніх виставок за кордоном і до світової слави виявився нелегким, тернистим. Але перемогли таланти, наполеглива праця, нестримне бажання малювати.
Три картини Катерини Білокур («Цар – колос», « Берізка»,  « Колгоспне поле») у 1954 році потрапили на міжнародну виставку в Париж. Там їх побачив Пабло Пікассо. Він відгукнувся про українську майстриню пензля так: «Якби ми мали живописця такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї цілий світ».

3.Всесвітньо відомий творець перших у світі вертольотів Ігор Сікорський народився 25 травня 1889 року в Києві. Ігор був п’ятою дитиною в родині, в якій приділяли багато уваги вихованню і розвитку дітей. Батько виховував Ігоря за власною методикою, наголошуючи на гартуванні сили, волі, умінні бачити перед собою мету. Іван Олексійович не хотів бачити сина неуком, хитрюгою, неробою. Прищеплював хлопцю високі чесноти й водночас твердість, порядність, витримку, працьовитість.
Мати Ігоря Сікорського вводила його в чудовий світ мистецтва . Вона  знайомила сина з творчістю видатних музикантів, письменників, художників.
Найбільше вразило хлопчика малярство Леонардо да Вінчі, геніального італійського художника і не менш геніального вченого. Ігор придивлявся: ось крила на різних стадіях злету, ось птах долає вітер. Сам художник висловлював впевненість, що люди літатимуть, як птахи. Цій переконаності передавало безліч спостережень. На малюнках Леонардо є те, що ми назвали б тепер дельтапланом, літаком, вертольотом, парашутом.
Ігор Сікорський побудував першу модель вертольота у двадцятирічному віці. І все подальше життя присвятив авіа- конструюванню. Кожне з його досягнень було таким значним, що вже й саме могло принести світову славу його імені. Від початку виробництва гелікоптерів Сікорського ця галузь почала розвиватися в багатьох країнах світу.   

Одні захоплені  в старі листи,
Ті – в музику, а ті – в руді  томища.
Таке життя…А він любив мости.
О, не любив – кохав. А може, й вище!
Він міг, як маг, єднати береги,
Над урвищем зависнути орлино
І перед ним ставали на коліна
Жахких проваль повержені боги. 

4.Євген Оскарович Патон видатний учений у галузі мостобудування, засновник відомого у світі Інституту електрозварювання НАН України, писав: « Мені  подобаються точні науки не самі собою, а можливістю їх застосування на практиці. Абстрактні формули – це не для мене. Інша річ – побачити ці формули й ряди цифр утіленими в будівельних конструкціях. А мости – один із  найцікавіших видів таких конструкцій».
Мости – невтомні трудяги, у яких немає ні свят, ні вихідних. Вони працюють цілодобово, за будь – якої погоди і пори року. Багато їх залишив у спадок нащадкам Євген Оскарович Патон. Та є в Києві один Парковий. А в народі його ще називають мостом закоханих. Він – це надійність, романтичність, легкість, вишуканість, тендітність. Хочеться  навіть назвати  його щонайлагідніше – місток. Чудовий краєвид відкривається з нього. Ми бачимо Дніпро, по якому велично пливуть білі кораблі та снують прогулянкові річні трамвайчики. Цей міст – один із незабутніх подарунків майстра дітям, онукам, правнукам, Україні.

КАСЬЯН МИКОЛА АНДРІЙОВИЧ - Академік, Народний лікар СРСР, Заслужений лікар України -  почесний громадянин м. Кобеляки.
Підсумкове слово вчителя.

Віталій та Володимир Клічко – відомі всьому світу боксери. Їх вражаючі перемоги на ринзі не залишилися без пильної уваги відомих спортивних діячів.
Віталій – 6-кратний чемпіон світу з кікбоксінгу, 3-кратний чемпіон України з боксу, срібний призер чемпіонату світу серед любителів, неодноразовий чемпіон Європи серед професіоналів, інтерконтинентальний чемпіон по версіях WBO і WBA, чемпіон світу в суперважкій ваговій категорії по версіях WBO і WBC. За статистикою, на любительському рингу провів 210 боїв (185 виграв, з них 80 - нокаутом). На професійному рингу - 37 поєдинків (35 перемог дострокові, 2 ураження). У 1999 році внесений до "Книги рекордів Гінесу» як перший чемпіон світу у суперважкій ваговій категорії, який виграв 26 боїв нокаутом, для чого йому знадобилася найменша кількість раундів. Має звання Заслуженого майстра спорту України.
Володимир – п’ять разів виборював звання чемпіона України з боксу, став чемпіоном I Всесвітніх ігор військовослужбовців у важкій ваговій категорії (Італія, 1995 рік), срібним призером чемпіонату Європи з боксу (1996 рік).  Найбільше його досягнення на аматорському боксерському ринзі - золота медаль і звання чемпіона з боксу в надважкій ваговій категорії на Олімпійських іграх в Атланті (1996 рік). Ця перемога була відзначена орденом "За мужність", яким нагородив Володимира Президент України Леонід Кучма. Міністр оборони України Олександр Кузьмук, відзначаючи спортивні досягнення Володимира, вручив йому іменну шаблю Підсумкове слово вчителя.

Тарас Шевченко, Леся Українка, Катерина  Білокур, Ігор Сікорський, Євген Патон, безперечно, є високорозвиненими особистостями.
Існує крилатий вислів: « Людина – творець свого щастя»
Ці люди створили себе.




- Яку тему вивчали?
- Кого з видатних людей запам’ятали?
Видатні люди, про яких ми говорили, колись теж були дітьми.
Усе починається з дитинства.
Майбутні вчені, письменники, художники зараз, як і ви, навчалися за шкільними партами, а можливо, і у вашому класі.
Розвиток починається із вдосконалення самого себе.
Розвинена людина – це не тільки освічена людина, яка знає багато з книжок про історію, географію та інші науки, а й культурна.
 Її пізнають одразу з того, як вона розмовляє, поводиться у товаристві інших людей, проводить вільний час.
Розвинена людина має широке коло інтересів, бере активну участь у різних видах діяльності, наполеглива у досягненні мети, цікава у спілкуванні, постійно займається самовдосконаленням.





25.03

Практична робота. Обчислення прогностичних задач "Що буде, якщо..." Моделювання правомірних способів поведінки.


Запам’ятай!  
Ø    У державі  має панувати мир і турбота  про кожного члена суспільства.
Ø    У колективі – взаєморозуміння, взаємопідтримка.

Ø    У сім ї  - любов, повага, турбота про кожного.


Громадяни, перебуваючи під захистом держави беруть на себе певні обов’язки, а держава гарантує їм права свободи, необхідні для нормального життя.
Громадяни України - господарі своєї країни.
Бути господарем країни - як ви це розумієте, діти?
Але є такі правила, що є обов’язковими для всіх громадян  країни, хто б вони не були  –  дорослі  чи  діти.  Ці  правила  встановлюють  порядок  у  всій  державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила затверджує найвища влада  у  країні,  а  в  нашій  країні  –  Верховна  Рада  України.  Називаються  вони  – державними законами.
Головний закон  –  Конституція України. Це невеличка книжка, що складається із  вступної  частини  і  161  статті,  де  сформульовані  права  і  обов’язки  громадян України.  
Слово « конституція» в перекладі з латинської означає  «устрій», «встановлення».
Сьогодні на уроці ми будемо говорити не тільки про людину,а й про її права і обов’язки. 
У неньки народилося дитя,
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянине,
Бог дав закони нашого народу.
І. Жиленко
Скільки б тобі не було років, де б ти не жив, твоє життя і життя всієї твоєї сім'ї, сусідів, родичів, твоїх товаришів протікає і надалі складатиметься за Основним Законом нашої держави.
Дитя, маля, малесенький громадянин. Ми сьогодні поговоримо про права дитини.
А хто така дитина? Кого і до якого віку можна вважати дитиною?
–  Це людина, якій ще не виповнилося 18 років

Якщо людина не лише користується наданими їй правами, а й виконує свої обов’язки, вона – справжній громадянин.
Перед  тим  ,  як  ми  розглянемо  права  і  обов’язки  дітей  як  громадян  нашої держави, з’ясуємо зміст цих понять. Допоможе нам в цьому тлумачний словник.
—  А що таке право?
(Право  —  система  обов'язкових  для  всіх,  формально  визначених  правил
поведінки, які встановлюються або дозволяються державою).

–  Навіщо нам потрібно знати права?  ( Щоб вміти себе захищати і не потрапити у біду).
– А що таке обов’язок?
(Обов'язок  —  це  сукупність  моральних  зобов'язань  людини  перед суспільством).




2. Дидактична гра «Казкові герої та їх права» 
А зараз ми запрошуємо Вас до вирішення казкових судових справ.
Справа 1                 
 Всім відома казка «Попелюшка». Пригадаймо події в цій казці.
 - Які права дитини було порушено?
Ти суддя. Суду все зрозуміло, оголошуємо рішення.
Мачуха та її доньки порушили низку прав. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:  
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
3) мають право на відпочинок;
4) не повинні бути скривдженими;
5) і головне – мають право на любов і піклування. 

Суд зобов’язує мачуху вивчити права дитини.
Справа 2                  
 Казка «Червона Шапочка». Пригадайте її зміст.  - Які закони порушив вовк? 
Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:
1) право на життя бабусі;
2) незаконно ввірвався до оселі.

Не будьте такими довірливими до незнайомців!
Справа 3                     
 Які права було порушено в казці «Снігова королева»?
Учень-суддя.
1. Право на захист від викрадення.
2. Позбавлення дитини власної думки за допомогою чар.   

Суд зобов'язує Снігову Королеву взяти на виховання дитину з дитячого будинку і виховувати згідно з Конституцією України.
Діти! Будьте обережними з незнайомцями, не впускайте в будинок, коли немає вдома батьків, не сідайте в незнайомі машини, не беріть гостинців.


 Я впевнена, що на основі наших добрих казок, які відомі нам ще змалечку, ви будете обережними і пам'ятатимете про права дитини.
У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.
Наші «дослідники» зібрали інформацію про життя дітей на планеті та в України.       

•   250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань.
•   30 млн. дітей у світі не можуть навчатися.
•   Щороку від хвороб помирає 6 млн. дітей.
•   Поширюється торгівля дітьми.
•   Використовують дітей для пересадки органів.
•   Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей утратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей.
•   145 тис дітей не мають де жити, жебракують.
•   136 хворих дітей-інвалідів не можуть своєчаcно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.
•   В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.

.Розв'язування конкретних правових ситуацій 
Завдання №1:
Щодня біля залізничного вокзалу або біля ринку можна побачити хлопчика з великими проникливими очима. Дитина співає дзвінким, немов струмочок, чистим голосом дорослу пісню про кохання, а тоді, простягаючи руку, підводить до перехожих. Якось старенька бабуся сказала, що знає Петрика: він живе з матір'ю-п'яничкою. Це вона посилає його просити милостиню, і, коли хлопчик не приносить грошей, жорстоко карає його.

-  Які права Петрика порушено?
(Ст. 51 – батьки зобов'язані піклуватися про дітей до досягнення ними повноліття, ст. 52 – будь-яке насильство та експлуатація над дитиною карається законом, ст. 53 – право на освіту)
-  Чим допомогти хлопчику?
(Звернутися до органів опіки та піклування за допомогою)
Завдання №2
У школі вирішили організувати футбольну команду, про що свідчило оголошення такого змісту: «17 березня о 15.00 в спортивному залі відбудеться організаційні збори для бажаючих займатися футболом. Звертатися за довідками до вчителя фізкультури». У назначений час у спортивному залі зібралися діти, серед яких була Тетянка Онопко, учениця 5 класу. Але вчитель фізкультури не дозволив Тетянці прийняти участь у відбірковому турі, пояснюючи свою відмову тим, що у футбольну команду він приймає лише хлопців.
-  Які права Тетянки порушено?
(Рівноправність – ст. 24, ст. 52 Конституції України)
-  Чим допомогти дівчинці?
(Дозволити дівчинці прийняти участь у відбірковому турі, якщо її здібності відповідають фізичним нормативам, зарахувати до складу футбольної команди)

         Завдання  №3
Миколка – редактор шкільної газети. Він посварився з другом Юрком і надрукував про нього образливу замітку про його навчання та поведінку у своїй газеті. Батьки Юрка стали вимагати заборонити випуск такої газети. Хто ж відповідає за те, що відбулося?
- Яке право порушено?
(Право вільно висловлювати свої думки, не ображаючи при цьому інших)





08.04

Україна - європейська держава.




— Доберіть до слів Батьківщина і Україна якнайбільше означень (наприклад: рідна, далека, люба, мила, неозора тощо).


— Чи є сусідами України названі держави?

2. Тестування
1) перше місце в Європі;
2) друге місце в Європі;
3) третє місце в Європі.





15.04

Європейський Союз - співробітництво народів Європи. Я - член європейської спільноти.







Європе́йський Сою́з або  скорочення: «Євросоюз»«ЄС»«ЄУ», рідше: «Євроспільнота», «Європейська Співдружність», англ. European Union, EU) — економічний та політичний союз, що об'єднує 27 незалежних держав-членів, що розташовані в Європі. Веде свій початок від утворення Європейської спільноти з вугілля та сталі (ЄСВС) і Європейської економічної спільноти (ЄЕС), які складались з шести країн у 1957 році. У наступні роки територія ЄС була збільшена за рахунок включення нових держав-членів, одночасно збільшуючи свою сферу впливу шляхом розширення політичних повноважень. У сучасному вигляді існує на основі Маастрихтського договору, підписаному 7 лютого 1992 року і чинному з 1 листопада 1993. Останній значний перегляд конституційних принципів ЄС був затверджений у Лісабонській угоді, яка набула чинності у 2009 році. Юридично в ЄС не виділено столиці, але де-факто таким є місто Брюссель, де базуються більшість інституцій Європейського союзу.
ЄС діє через систему незалежних наднаціональних інституцій та спільно узгоджених рішень держав-членів. Найважливішими інституціями ЄС є: Європейська комісіяРада Європейського СоюзуЄвропейська радаСуд Європейського СоюзуЄвропейський центральний банк та Європейський парламент, який обирається кожні 5 років громадянами Європейського Союзу.
У ЄС діє єдиний ринок через стандартизовану систему законів, що діють у всіх державах-членах. У Шенгенській Зоні (до складу якої входять 22 держави-члени та 4 держави, що не є членами ЄС) паспортний контроль відмінений. Політика ЄС спрямована на забезпечення вільного руху людей, товарів, послуг та капіталу, законодавчих актів про спільні питання справедливості та підтримки спільної торгової політики, сільського господарстварибальства та регіонального розвиткуЄврозона (валютний союз), була заснована у 1999 році і вступила в повну силу у 2002, коли були введені в обіг монети та банкноти Євро. Станом на 2017 рік, у Єврозону входять 19 держав-членів, що використовують євро як свою національну валюту. ЄС відіграє важливу роль у спільній зовнішній та безпековій політиці. Європейський Союз має постійні дипломатичні місії по всьому світу, та офіційно представлений в ООНСвітовій організації торгівлі (СОТ), «Великій Сімці» та «Великій двадцятці».
На сьогодні, Європейський Союз займає площу 4 233 255 км2 (7-ме місце в світі), з населенням близько 445 мільйонів людей (3-тє місце).[1] Загальний номінальний валовий внутрішній продукт складає більше 17 трлн доларів США (2-ге місце), за паритетом купівельної спроможності — 21 трлн доларів США (2-ге місце). Якщо вважати ЄС країною, то за доходом на душу населення він входив би в тридцятку (якщо окремо в рейтингу враховувати країни-члени ЄС) або двадцятку (якщо не враховувати) найзаможніших країн світу (серед усіх 186 або 158 відповідно).[2] ЄС, наразі, не має власних збройних сил, але сприяє військовому співробітництву його країн-членів, більшість яких є членами НАТО. Через великий політичний і економічний глобальний вплив, Європейський Союз розглядають однією з потенційних наддержав.





22.04


Відомі у світі народні промисли сучасної України.


-Сьогодні познайомимося з народними ремеслами (промислами) України, які відомі в усьому світі
-Подумай та назви,які ти знаєш народні ремесла.
-Переглянь відео про народні промисли нашої країни.






-Чим би ти хотів займатися?
-Напиши коротке повідомлення про ремесло,яке тобі найбільше сподобалося.





29.04

Земля - спільний дім для людей.




-Прочитайте вірш.

На Землі, у домі вселюдському —
Протиріч і негараздів тьма,
Будьте люди обережні в ньому!
Іншої домівки в нас нема.

— Що головне хотів сказати автор вірша?
— Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті.












Людина повинна виконувати певні правила сумісного співіснування на Землі.
-Прочитайте правила та обговоріть їх з рідними.

- Любити і шанувати Землю, яка благословляє життя і керує ним.
- Не ставити себе над іншими живими істотами і поводитися так, щоб вони не зникали.
- Бути вдячним рослинам і тваринам за їжу, яку маємо.
- Не завдавати шкоди багатствам Землі виробництвом зброї.
- Не наживатися на багатствах Землі, а відновлювати їх.
- Споживати багатства Землі раціонально, бо всі земляни мають на них однакові права.

-Отже:



-Намалюйте квіточку,а на її пелюстках  напишіть слова побажання: якою ви б хотіли бачити нашу планету.
-Попрацюйте у підручнику.


06.05

Необхідність взаємодопомоги, співпраці, охорони природи спільними зусиллями.




  • Давайте з вами скажемо слова вдячності всьому, що нас оточує. 

Всією душею, всім своїм серденьком 

Люблю тебе, рідний край, земелько рідненька. 

І вас люблю, гори, ліси та гайочки, 

І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки. 

Бо в тих ріках і струмочках – в чистій тій водиці 

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице! 

Ти мене годуєш, як свою дитину, 

Тому люблю тебе, земле, люблю Україну!



Гра «Можна – не можна» 

Ламати гілки дерев, кущів заради букета. 

Виготовляти і розвішувати шпаківні та годівнички для птахів. 

Обдирати кору дерев та видряпувати на ній різні слова. 

Милуватися красою природи. 

Турбувати та знищувати птахів. 

Збирати потрібну кількість лікарських рослин. 

Знати , вивчати і любити свій рідний край. 

Голосно кричати в лісі. 

Руйнувати пташині гнізда. 



-Перегляньте мультфільм:



-Попрацюйте в підручнику.





Виготовіть колаж  з малюнків, фотографій  рослин, фігурок тварин) 


13.05

Соціальна ( екологічна ) акція. "Чисте довкілля"






Наша планета найкраща у Всесвіті. Вона приваблює нас блакитними ріками, озерами і морями, зеленими лісами і квітучими луками, дзвінким життєрадісним щебетом пташок.
Та минає час і починають міліти ріки, зникають деякі види рослин і тварин.
Планета починає хворіти.  (демонструю слайд)
- Чи згодні ви з цією думкою? Хто в цьому винен? Чи залежить наше здоров'я від здоров'я нашої планети т. б. від навколишнього середовища?
 - Сьогодні на уроці ми і будемо працювати над темою: "Планета хворіє".
З'ясуємо, чому планета хворіє і як їй можна допомогти, т. б. будемо маленькими лікарями нашої матінки землі. Чи зможемо ми вилікувати планету за один урок? Але  спробуємо скласти правила, дотримуючись яких ми допоможемо  зберегти наше довкілля.



- Відгадавши загадки та відповівши на запитання, ви дізнаєтеся що ми будемо досліджувати.
  Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш. 

- Для чого потрібне повітря?
-Складіть правила  поведінки в довкіллі про повітря, спираючись  на речення.
  
1.Забруднення повітря під час спалювання листя.
2. Забруднення повітря фабриками та заводами.
3. Негативний вплив автомобілів на довкілля.

Висновок:  не спалювати опале листя, а прикопувати його;  на фабриках і заводах встановлювати очисні фільтри; користуватися екологічно чистими видами транспорту, більше ходити пішки.                                                                                                          
- Чи потрібні на Землі водойми?

-Складіть правила  поведінки в довкіллі про водойми, спираючись  на речення.

 Забруднення водойм стічними водами із фабрик та заводів.
Засмічування берегів та водойм.
 Забруднення водойм під час миття транспортних засобів.
 Забруднення джерел та дрібних водойм.

Висновок: не засмічувати водойми та береги; фільтрувати відпрацьовану воду на фабриках і заводах; розчищувати джерела та дрібні водойми; не мити транспорт на берегах водойм.                                                                                                      

  Мене б'ють, товчуть, ріжуть, перевертають. Я все терплю і всім добром плачу.
- Яке значення має грунт?

Прочитайте звернення до вас землі. Зробіть висновок про бережливе відношення людини до грунту.


Важко мені, діти мої. Чи не я вас породила, чи не я вам сили даю?  Викохую для вас кожну травиночку, кожну квіточку, кожен кущик і кожне деревце. Всі свої багатства віддаю вам до останку, годую вас, захищаю братів наших менших – тваринок, пташок, жучків, черв'ячків…
   За що ж раните мене, діти мої, чом не шануєте? Адже на споєних отрутохімікатами полях не буде колосотися пшениця. Щоб розмокла, розчинилася, змішалася з землею кинута в лісі газета, потрібен рік. З порожньою консервною банкою це відбувається протягом кількох років. Для поліетиленового пакета потрібні десятиріччя. А розбите скло псуватиме мене вічно. Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я ваша мати.

 Висновок: не засмічувати землю; уникати оброблення полів
отрутохімікатами; насаджувати дерева біля ярів та балок.                                                                                                                                              
  
- Що таке ліс? (Велика площа землі, що заросла деревами і кущами) Отже, говорячи про ліс ми розглянемо правила збереження рослин і тварин.
- Яке значення має ліс? 


-То давайте берегти нашу планету разом. Не будьте байдужими!


-Виготовте листівку чи плакат по даній темі уроку.




20.05



Контрольна робота.

Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?


Сьогодні вам потрібно виготовити листівку, плакат, лепбук чи книжечку про Україну для ваших однолітків за кордоном. В цьому тобі допоможуть відеопро нашу країну.








Що таке лепбук та як його створити подивись відео:



Готову роботу сфотографуй та зберігай.

Немає коментарів:

Дописати коментар